LEJEBETINGELSER 
 

LEJEPERIODE

Lejeperioden aftales med Set the Tabel ved booking. Perioden løber fra 1-4 dage alt efter dit arrangement.

Overholdes den aftalte tilbagelevering ikke, vil lejer blive opkrævet et gebyr på 250 kr. Inkl. Moms pr. påbegyndt time, som produkterne returneres for sent.

UDLEJERS ANSVAR

Set the Table sørger for at alle produkter leveres i komplet stand og forsvarligt emballage.


LEJERS ANSVAR

Ansvaret for produkterne ligger hos kunden fra overlevering af produkterne, hvorfor Set the Table ikke kan gøres til ansvarlig for eventuelle skader på produkterne, som er opstået under arrangementet eller fragten til og fra lokationen. Dette er gældende uanset om servicen returneres personligt eller via fragtmand.

Lejer er forpligtet til ved lejemålets ophør, at aflevere det lejede i samme stand som ved modtagelsen. Pakkes produkterne ikke korrekt ned, som ved modtagelse, er der forhøjet risiko for skader mm. under fragten.

Eventuelle reklamationer skal ske omgående og før servicet tages i brug, ellers betragtes leveringen som fejlfri.
Skulle der mod forventning være fejl i den afhentede ordre skal vi modtage besked om dette samme dag som ordren afhentes.

 

Det lejede skal opbevares tørt og forsvarligt (inkl. emballage).

Evt. manglende eller ødelagte varer og emballage afregnes efterfølgende ud fra nedenstående satser(alle priser er inkl. moms):

Glas

·     RCR Krystal glas (Hvid, Rød, Champange) 50 kr. pr. stk.

·     Aida vandglas 50 kr. pr. stk.

Tallerkener

·     Royal Copenhagen Flora stel 250 kr. pr. stk.

·     Royal Copenhagen Hvidriflet 27 cm  200 kr. pr. stk.

·     Royal Copenhagen Hvidriflet 22 cm 150 kr. pr. stk.
Glas Assiet 45 kr. pr. stk.

                                                                                  

                                                                                   Bestik                                                                                  

·     Bestik 10 kr. pr. del.


BETALING

Betalingen sker via udstedt faktura. Ved booking betales 50% af det samlede beløb i depositum og de resterende 50% opkræves via faktura 2-3 uger inden dit arrangement. De 50 % der er lagt i depositum kan ikke refunderes. Ved ordre under kr. 1.000 faktureres det fulde beløb ved booking.

Dog betales det fulde beløb altid med det samme ved arrangementer som afholdes max 4 uger efter bekræftet booking. Alle priser er beregnet inkl. moms.

Bookingen er først gældende når Set the Table har modtaget betaling - enten for depositum eller det fulde beløb.
Modtages betalingen ikke efter vi har rykket herfor, annulleres ordren.

Du har mulighed for at ændre i din booking indtil 1 måned før dit arrangement, herefter er ordren endelig.

 

MANGLENDE BETALING

Overskrides de 7 dages betaling vil du modtage en skriftlig påmindelse efter 10 dage.
Betales fakturaen ikke herefter vil der blive pålagt et rykkergebyr på 100 kr.
Modtager vi fortsat ikke betaling, vil et 2. rykkergebyr blive pålagt efter yderligere 7 dage.
Bliver fakturaen fortsat ikke betalt fremsendes fakturaen med et 3. rykkergebyr samt en advarsel om at fakturaen efter yderligere en uge vil blive overdraget til inkasso.


OPVASK

Medmindre andet er aftalt ved booking skal alt service tilbageleveres i rengjort stand. Servicen tjekkes altid når den kommer retur fra kunden.

Vær derfor opmærksom på nedenstående, hvis du ikke har booket opvask:

Glas Skal efter vask tilbage i glasbakkerne med foden opad.
Bestik skal, efter vask altid tørres for vand, for at undgå ir.
Porcelæn m. guldkanter: Alt porcelæn med guldkanter, skal vaskes op i hånden for at undgå at beskadige produkterne.
Porcelæn: Alt porcelæn uden guldkanter kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine.

Er servicen ikke rengjort når den kommer retur fra kunden, opkræves lejer gebyr for opvask på 2 kr. pr. del.

 

BOOKING AF OPVASK

Ønsker du, at Set the Table tager opvasken for dig, koster det 2 kr. pr. del.
Du skal dog være opmærksom på følgende:

Glas: Skal tømmes for rester og vendes på hovedet.
Bestik: Skal afskylles grundigt så det ikke ligger med madrester på, da det ellers kan blive beskadiget.
Tallerkener: Skrabes rene for madrester og afskylles.

Tilbageleveres det lejede service ikke som ovenfor beskrevet, vil lejer bliver opkrævet 50% af det allerede betalte beløb for opvask.

 

TRANSPORT OG AFHENTNING

Transport og levering/afhentning aftales ud fra den individuelle ordre.

Vi fraråder transport i trailer, da fjerdingen på disse forhøjer risikoen for skader på produkterne.

Ønsker lejer at afhente i 2 biler, SKAL de ankomme på samme tid, så hele ordren kan udleveres på én gang.

Ansvaret for produkterne ligger hos kunden fra overlevering af produkterne, hvorfor Set the Table ikke kan gøres til ansvarlig for eventuelle skader på produkterne, som er opstået under fragten til og fra deres lokation. Dette er gældende uanset om servicen returneres personligt eller via fragtmand.



ANNULLERING AF BOOKING

Ved annullering af booking senere end 1 måned før dit arrangement, tilfalder det fulde beløb Set the Table, da vi kunne have lejet produkterne ud til anden side.

Ved annullering af ordre før 1 måned inden dit arrangement tilfalder depositummet på 50% Set the Table.



RETURNERING

Når produkterne kommer retur til Set the Table, tjekker vi altid om der skulle mangle nogle produkter, ligeledes tjekker vi for skår og skader.

Skulle der være mangler eller beskadigede produkter i den returnerede ordre, vil du modtage en opgørelse på dette indenfor 5 dage efter returnering.



ÆNDRING AF BOOKING

En ændring i en ordre kan foretages indtil 1. mdr. inden dit arrangement. Der kan opjusteres i en ordre så længe der er kapacitet til det.
En ordre kan ikke nedjustere. Dette er vores garanti for at der ikke er afsat unødvendige ressourcer til en opgave.